Thursday, April 25, 2024

Klobouk dolů

Klobouk dolů, klasicisté, klasiští filosofové, spolu s tajnou policií, vytvořili situaci, za níž na Platonovi nemou dále pracovat.

Dnes jsem pokračoval v práci na Kratylovi; ten dialog bych byl rád dokončil. Pracoval jsem na Cratylos 10, kde Socrates odpovídá na Hermogenovu prosbu, aby vyložil jména slunce, měsíce, země  ... ročních období a roku. Došel jsem k měsíci, šel si uvařit kakao, a když jsem se vrátil k počítači, celá stránka věnovaná slunci prostě vymizela. 

A tak svým "přátelům" musím poděkovat za poněkud předčasný, jistě však zasloužený odpočinek. Dlouho se těším na to, až jednoho dne přestanu na Platonovi pracovat a pustím se znovu do Herodota. Herodota jsem naposled četl od A do Z v Praze, někdy počátkem let sedmdesátých.

Mám se na co těšit.

No comments:

Post a Comment